«

»

jan 14

Élménybeszámoló – 2014 Január PPG

IMG_1306 20140111 FAI HSZ Fedémes-Recsk-EbaktaGabányi Bécivel egész héten az Xcontest paramotoros versenyére való belép?nket terveztük. Els?re FAI háromszögeket terveztünk. 60km-essel indultunk, de be kellett látni, hogy tél van, ilyen hidegben még 40km-t megrepülni is kemény feladat. Szerencsére a hétvégére enyhébb id?t jósoltak, de azért odafönt így is hideg van. Végül egész sor feladatot sikerült bepötyögnöm régi Garmin GPS-embe. Szinte minden szélirányhoz egyet-egyet, így felkészülten vártam a hétvégét. Sajnos Béci lebetegedett, ezért egyedül rám várt a feladat, egy szépen sikerült távval regisztrálni az XContestre.

Gondjaim voltak a szállító sof?rrel, mert mindenképp kellett valaki, aki megvárja a feladat megrepülését és az esetleges vészleszállás esetén értem jön.

A fedémesi startot dél körül csináltam meg, majd párszázas magasságba emelkedve ráálltam az els? szakaszra. Cél; Recsk. Ezt a szakaszt terveztem ellenszelesre, mert még teli van a tank, ezért a nagyobb súly miatt nagyobb a felületi terhelése az erny?nek, vagyis nagyobb trimmsebességen repülök, jobb eséllyel küzdöm le az ellenszelet.

De az egyre er?söd? ellenszélr?l annyit, hogy volt pillanat, mikor a gps szerint megálltam a leveg?ben. El?ször még kellemes 25-ös tempóban haladtam az els? fordulópont felé, aztán átlag 5-15 km-el vánszorogtam el?re, majd pár kilométerre Recsk el?tt id?nként megálltam a leveg?ben. Nem láttam értelmét folytatni. El?ttem a Kékes, az er?s szél turbója már ott is érezhet?en dobált, ezért inkább hagytam a csudába. Ráfordultam a következ? szakaszra. Az Egerbakta felé es? szakaszon már 50km/h felett döngettem. láttam a siroki várat felülr?l. Olyan volt, mint egy kis ékszerdoboz. Mint egy terepasztalon lév? pici játékvár, pedig régebben láttam belülr?l. Akkor nem is t?nt olyan kicsinek..

A siroki vár után még nem látszott a hatalmas erd?t?l Egerbakta, pedig a GPS-em már jelezte, rövidesen elérem a következ? fordulópontot.

Aztán végül csak kibontakozott az erd?b?l a falu. El?rébb már szépen látszott Eger, meg az egerszalóki tó, meg a falu is. Végül az utolsó fordulópont el?tt fordultam, mert túlbecsültem a fogyasztást és a kezeim is nagyon fáztak a dupla réteg keszty?ben.

Az utolsó szakaszon az oldalszél miatt kb. trimmsebességgel haladtam, ami szintén elég jó ütemnek t?nt, az els? szakasz szembeszeles cumizása után. Itt már erd?ségek fölött repültem, ezért nagyon bíztam a motoromban, de most már jobban figyeltem a fogyasztást, ezért el?re kikalkuláltam, simán beérek. Feltéve persze, ha a motor valami hiba folytán nem áll le.

Esze ágában se volt leállni, ezért simán végigrepültem az utolsó szakaszt Fedémesig. A leszállás, az elgémberedett lábaim miatt inkább becsapódásfélére sikeredett, mégis vigyorogva álltam föl a földr?l.. Sikerült! Noha nem olyan nagy táv mint terveztem, de megvan!

Otthon aztán megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 35-36 km-re sikeredett 40-es távom végül 28 km-esre sikeredett. Vajon mit számolhattam el?

Aztán a homlokomra csaptam! Hát persze! Kb 2,5 km hiányzott Recskig. Ez az els? két szakszból levonódik, ez 5 km mínusz! És kb. ugyanennyit csaltam el az egerbaktai fordulópontból is, így máris 10 km mínusz összesen. Így lett a 40-es háromszögb?l 30km.

Azért nem búslakodtam sokat, mert az XContestre feltöltve ez is szép eredményt adott, ráadásul ez volt az els? hátimotorral megrepült versenyfeladatom.

Rengeteget tanultam bel?le és ez a f?!

Laci