«

»

Jan 14 2014

Élménybeszámoló – 2014 Január PPG

IMG_1306 20140111 FAI HSZ Fedémes-Recsk-EbaktaGabányi Bécivel egész héten az Xcontest paramotoros versenyére való belépőnket terveztük. Elsőre FAI háromszögeket terveztünk. 60km-essel indultunk, de be kellett látni, hogy tél van, ilyen hidegben még 40km-t megrepülni is kemény feladat. Szerencsére a hétvégére enyhébb időt jósoltak, de azért odafönt így is hideg van. Végül egész sor feladatot sikerült bepötyögnöm régi Garmin GPS-embe. Szinte minden szélirányhoz egyet-egyet, így felkészülten vártam a hétvégét. Sajnos Béci lebetegedett, ezért egyedül rám várt a feladat, egy szépen sikerült távval regisztrálni az XContestre.

Gondjaim voltak a szállító sofőrrel, mert mindenképp kellett valaki, aki megvárja a feladat megrepülését és az esetleges vészleszállás esetén értem jön.

A fedémesi startot dél körül csináltam meg, majd párszázas magasságba emelkedve ráálltam az első szakaszra. Cél; Recsk. Ezt a szakaszt terveztem ellenszelesre, mert még teli van a tank, ezért a nagyobb súly miatt nagyobb a felületi terhelése az ernyőnek, vagyis nagyobb trimmsebességen repülök, jobb eséllyel küzdöm le az ellenszelet.

De az egyre erősödő ellenszélről annyit, hogy volt pillanat, mikor a gps szerint megálltam a levegőben. Először még kellemes 25-ös tempóban haladtam az első fordulópont felé, aztán átlag 5-15 km-el vánszorogtam előre, majd pár kilométerre Recsk előtt időnként megálltam a levegőben. Nem láttam értelmét folytatni. Előttem a Kékes, az erős szél turbója már ott is érezhetően dobált, ezért inkább hagytam a csudába. Ráfordultam a következő szakaszra. Az Egerbakta felé eső szakaszon már 50km/h felett döngettem. láttam a siroki várat felülről. Olyan volt, mint egy kis ékszerdoboz. Mint egy terepasztalon lévő pici játékvár, pedig régebben láttam belülről. Akkor nem is tűnt olyan kicsinek..

A siroki vár után még nem látszott a hatalmas erdőtől Egerbakta, pedig a GPS-em már jelezte, rövidesen elérem a következő fordulópontot.

Aztán végül csak kibontakozott az erdőből a falu. Előrébb már szépen látszott Eger, meg az egerszalóki tó, meg a falu is. Végül az utolsó fordulópont előtt fordultam, mert túlbecsültem a fogyasztást és a kezeim is nagyon fáztak a dupla réteg kesztyűben.

Az utolsó szakaszon az oldalszél miatt kb. trimmsebességgel haladtam, ami szintén elég jó ütemnek tűnt, az első szakasz szembeszeles cumizása után. Itt már erdőségek fölött repültem, ezért nagyon bíztam a motoromban, de most már jobban figyeltem a fogyasztást, ezért előre kikalkuláltam, simán beérek. Feltéve persze, ha a motor valami hiba folytán nem áll le.

Esze ágában se volt leállni, ezért simán végigrepültem az utolsó szakaszt Fedémesig. A leszállás, az elgémberedett lábaim miatt inkább becsapódásfélére sikeredett, mégis vigyorogva álltam föl a földről.. Sikerült! Noha nem olyan nagy táv mint terveztem, de megvan!

Otthon aztán megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 35-36 km-re sikeredett 40-es távom végül 28 km-esre sikeredett. Vajon mit számolhattam el?

Aztán a homlokomra csaptam! Hát persze! Kb 2,5 km hiányzott Recskig. Ez az első két szakszból levonódik, ez 5 km mínusz! És kb. ugyanennyit csaltam el az egerbaktai fordulópontból is, így máris 10 km mínusz összesen. Így lett a 40-es háromszögből 30km.

Azért nem búslakodtam sokat, mert az XContestre feltöltve ez is szép eredményt adott, ráadásul ez volt az első hátimotorral megrepült versenyfeladatom.

Rengeteget tanultam belőle és ez a fő!

Laci